M-commerce – sprzedaż poprzez urządzenia mobilne – jest częścią e-commerce, a w zasadzie, jego naturalną ewolucją. Rosnąca popularność smartfonów i coraz szersze możliwości przez nie oferowane spowodowały, że coraz więcej czynności wykonujemy za pomocą smartfonów.

Tak samo jest z robieniem zakupów – kilka, kilkanaście lat temu zmienialiśmy stacjonarne sklepy na zakupy przy użyciu komputera, teraz – zamieniamy komputery na smartfony.

Smartfony przejmują rolę komputerów

Jak duże jest m-commerce?

Według AppInventiv, w 2021 roku transakcje m-commerce osiągną wartość 3.56 biliona dolarów. To aż o 33.8% więcej niż w roku 2020. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż m-commerce stanowi aż 53.9% wartości wszystkich transakcji e-commerce.

Ponadto, według raportu AppAnnie, w 2018 roku użytkownicy smartfonów spędzili aż 18 miliardów godzin w aplikacjach mobilnych sklepów, co przekłada się na sprzedaż. Jak pokazują statystyki, rola m-commerce stale rośnie – według Statista, wzrost sprzedaży w m-commerce to średnio 29% rocznie, podczas, gdy całe e-commerce rośnie średnio o 22% rocznie.

Korelacja czasu spędzonego w aplikacjach sklepów i sprzedaży

Dlaczego m-commerce staje się coraz popularniejsze?

Popularność m-commerce jest odzwierciedleniem popularności smartfonów. To, że coraz częściej korzystamy ze smartfona powoduje, że zdecydowanie łatwiej jest nam – konsumentom – zrobić zakupy poprzez smartfon, który zawsze mamy przy sobie, niż specjalnie wyjmować laptop lub włącząć stacjonarny komputer.

Możliwość korzystania z wirtualnych portfeli – Google Pay czy Apple Pay – pozwala na szybsze wykonanie transakcji, co również działa na korzyść m-commerce.

Jakie korzyści przynosi przedsiębiorcom m-commerce?

M-commerce z punktu widzenia przedsiębiorcy oznacza przede wszystkim większe możliwości. Pobranie aplikacji mobilnej stanowi niski próg wejścia dla potencjalnego klienta, a każda instalacja pozwala na wysyłanie powiadomień i, dzięki temu, zwiększanie sprzedaży.

Aplikacja mobilna pozwala Twoim klientom na wygodniejsze zakupy – apka jest zoptymalizowana pod kątem obsługi na małym ekranie oraz płatności mobilnych.

Aplikacja zainstalowana na urządzeniu mobilnym pozwala również poprawiać doświadczenia użytkownika podczas zakupów w sklepie stacjonarnym – np. możliwość sprawdzenia gdzie leży wybrany produkt dzięki technologii beaconów, karta stałego klienta w aplikacji mobilnej czy dostęp do większej ilości informacji o produkcie w aplikacji to tylko niektóre z zastosowań m-commerce, które pozwalają przyciągnąć więcej klientów i ich zatrzymać.

Aplikacja mobilna ułatwia klientom również zakupy w sklepie stacjonarnym

Jak wejść w sektor m-commerce?

Jeśli zastanawiasz się nad udostępnieniem swoim klientom aplikacji mobilnej – skontaktuj się z nami. Nasz zespół pomoże Ci zbudować wygodną aplikację, która zwiększy potencjał Twojego biznesu.

Zapoznaj się również z naszym cyklem wpisów na temat zamawiania oprogramowania – dowiesz się tam więcej na temat tego jak zoptymalizować ten proces


Sprawdź ofertę

We use cookies

Our website uses cookies to improve your experience. To find out more about the cookies we use please see our privacy policy.

Simple privacy policy

You can change our and our partners cookie settings below. Our use of analytics cookies requires your consent

  • Analytics

    Analytical cookies are used to understand how users interact with the site website. These cookies help provide information about visitor count metrics, rejection rate, source of traffic, etc. The primary purpose of analytics is to improve the functionality of a site or application.

    accept
  • Necessary cookies

    These cookies are used to provide you with a more personalized experience on our website and to remember choices you make when you use our website. For example, we may use functionality cookies to remember your language preferences or remember your login details.

    required