M-commerce – sprzedaż poprzez urządzenia mobilne – jest częścią e-commerce, a w zasadzie, jego naturalną ewolucją. Rosnąca popularność smartfonów i coraz szersze możliwości przez nie oferowane spowodowały, że coraz więcej czynności wykonujemy za pomocą smartfonów.
Tak samo jest z robieniem zakupów – kilka, kilkanaście lat temu zmienialiśmy stacjonarne sklepy na zakupy przy użyciu komputera, teraz – zamieniamy komputery na smartfony.
Jak duże jest m-commerce?
Według AppInventiv, w 2021 roku transakcje m-commerce osiągną wartość 3.56 biliona dolarów. To aż o 33.8% więcej niż w roku 2020. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż m-commerce stanowi aż 53.9% wartości wszystkich transakcji e-commerce.
Ponadto, według raportu AppAnnie, w 2018 roku użytkownicy smartfonów spędzili aż 18 miliardów godzin w aplikacjach mobilnych sklepów, co przekłada się na sprzedaż. Jak pokazują statystyki, rola m-commerce stale rośnie – według Statista, wzrost sprzedaży w m-commerce to średnio 29% rocznie, podczas, gdy całe e-commerce rośnie średnio o 22% rocznie.
Dlaczego m-commerce staje się coraz popularniejsze?
Popularność m-commerce jest odzwierciedleniem popularności smartfonów. To, że coraz częściej korzystamy ze smartfona powoduje, że zdecydowanie łatwiej jest nam – konsumentom – zrobić zakupy poprzez smartfon, który zawsze mamy przy sobie, niż specjalnie wyjmować laptop lub włącząć stacjonarny komputer.
Możliwość korzystania z wirtualnych portfeli – Google Pay czy Apple Pay – pozwala na szybsze wykonanie transakcji, co również działa na korzyść m-commerce.
Jakie korzyści przynosi przedsiębiorcom m-commerce?
M-commerce z punktu widzenia przedsiębiorcy oznacza przede wszystkim większe możliwości. Pobranie aplikacji mobilnej stanowi niski próg wejścia dla potencjalnego klienta, a każda instalacja pozwala na wysyłanie powiadomień i, dzięki temu, zwiększanie sprzedaży.
Aplikacja mobilna pozwala Twoim klientom na wygodniejsze zakupy – apka jest zoptymalizowana pod kątem obsługi na małym ekranie oraz płatności mobilnych.
Aplikacja zainstalowana na urządzeniu mobilnym pozwala również poprawiać doświadczenia użytkownika podczas zakupów w sklepie stacjonarnym – np. możliwość sprawdzenia gdzie leży wybrany produkt dzięki technologii beaconów, karta stałego klienta w aplikacji mobilnej czy dostęp do większej ilości informacji o produkcie w aplikacji to tylko niektóre z zastosowań m-commerce, które pozwalają przyciągnąć więcej klientów i ich zatrzymać.
Jak wejść w sektor m-commerce?
Jeśli zastanawiasz się nad udostępnieniem swoim klientom aplikacji mobilnej – skontaktuj się z nami. Nasz zespół pomoże Ci zbudować wygodną aplikację, która zwiększy potencjał Twojego biznesu.
Zapoznaj się również z naszym cyklem wpisów na temat zamawiania oprogramowania – dowiesz się tam więcej na temat tego jak zoptymalizować ten proces